Okiem prawnika – pierwsza wizyta klienta

klient

Wizyta u radcy prawnego często wiąże się dla klienta ze stresem. Jest to zrozumiałe, gdyż w trakcie rozmowy klient często musi opowiada o swoich osobistych problemach, o których nie wiedzą nawet osoby z najbliższego otoczenia. Ale właśnie po to udajemy się do prawnika, który oceni sytuację prawną i wskaże możliwe sposoby rozwiązania problemu. Zatem co jest ważne podczas pierwszej wizyty klienta u prawnika.

Najbardziej istotne jest to, aby klient dokładnie wskazał jaki ma problem prawny, skąd on wynika, a także przedstawił prawnikowi dokumentację z tym związaną, bo to dokumenty są podstawą pracy radcy prawnego. Ważne jest też to, aby nie ukrywać lub przemilczać pewnych okoliczności, gdyż później może się okazać, że drobna okoliczność zaważy na całym postępowaniu w sprawie. Informacje, które przekazujecie Państwo radcy prawnemu są objęte tajemnicą zawodową, dlatego też prawnik nie dzieli się nimi z postronnymi osobami.

Radca prawny po analizie sprawy oraz dokumentów przedstawi możliwe rozwiązania, ale też ryzyka jakie się z nimi wiążą. W sprawach sądowych tym ryzykiem jest zazwyczaj przegranie procesu, a co za tym idzie konieczność poniesienia kosztów nie tylko własnych, ale także przeciwnika procesowego. Klient powinien mieć tą świadomość od samego początku współpracy, gdyż prawnik pracuje z klientem. Następnie prawnik wraz z klientem warunki współpracy, w tym wynagrodzenie.

W przypadku pytań lub wątpliwości należy zadać je prawnikowi, ponieważ ważne jest aby klient miał świadomość tego co dzieje się w jego sprawie.

Ponadto chciałabym zwrócić uwagę, że nie warto ignorować wezwań do zapłaty czy pism przychodzących z sądy i czekać z reakcją na ostatnią chwilą, gdyż może być zbyt późno na podjęcie skutecznych kroków prawnych. Dlatego lepiej wcześniej skonsultować się z prawnikiem niż być mądrym po szkodzie.